Dostępność: Dostępny
Czas wysyłki: 48 godzin
Koszt wysyłki: od 70 zł
Numer katalogowy: ILMEFX3
Kod EAN: 4548736123229
Stan produktu: Nowy
Kamera cyfrowa Sony ILME-FX3
Kamera Cinema Line Sony FX3 Sony FX3 ILME-FX3 urzeczywistni wizje twórczych pasjonatów. Poza filmową ekspresją wyróżnia ją niezawodne działanie i łatwa obsługa — czyli dokładnie to, czego potrzebują dzisiejsi twórcy. Dzięki małym wymiarom i wadze kamera jest poręczna i wygodna w noszeniu.
Sony FX3 ILME-FX3 - pełnoklatkowa jakość przy słabym świetle
Innowacyjne techniki przechwytywania światła w pełnoklatkowym przetworniku kamery Sony FX3 pozwalają uzyskać wyraźny obraz nawet w słabym świetle. Standardowy zakres czułości ISO, wynoszący przy filmowaniu 80–102 400, można rozszerzyć do 409 600.
Kamera Sony FX3 ILME-FX3 ma wyjątkowy, ponad 15-stopniowy1 zakres dynamiki, umożliwiający rejestrację obrazu rano, w południe i wieczorem, we wnętrzach i plenerach. Utrwala każdy niuans i zapewnia wyjątkową swobodę korygowania kolorów w obrazie filmowym.
Nagrywaj filmy w kinowej rozdzielczości 4K z małą głębią ostrości, wspaniałym efektem bokeh i swobodą kształtowania obrazu, jaką daje pełnoklatkowa matryca Sony FX3 ILME-FX3.
Przy standardowych ustawieniach kamery Sony FX3 obraz jest utrwalany z użyciem wyglądu S-Cinetone, wprowadzonego po raz pierwszy w renomowanym kamkorderze Sony FX9. Wygląd ten został starannie dostosowany do wymogów twórców, by zapewnić bogate kolory i naturalne odcienie skóry. Nagrania S-Cinetone można łączyć bez korekt z materiałem z innych kamer Cinema Line.
Dzięki dokładnemu systemowi AF i szybkiemu odczytowi matrycy kamera Sony FX3 ILME-FX3 rejestruje szczegółowy obraz 4K nawet przy dużej liczbie klatek na sekundę. W trybie zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) użytkownik ma pełną kontrolę nad klatkażem i może nagrywać piękne ujęcia ruchu do odtworzenia w nawet pięciokrotnie zwolnionym tempie (w formacie 24p).
Krzywa gamma S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3.Cine zapewniają wysoką jakość reprodukcji kolorów w szerokim zakresie dynamiki. Takie nagrania łatwo jest połączyć w postprodukcji z materiałem filmowym z innych kamer Cinema Line. Profil obrazu HDR HLG (Hybrid Log-Gamma) pozwala nagrywać obraz HDR do bezpośredniego wyświetlenia na zgodnym telewizorze.
Gdy wymagana jest elastyczność w postprodukcji, można nagrać 16-bitowy obraz RAW na zgodny rejestrator zewnętrzny podłączony przez HDMI. Kamera będzie równolegle zapisywać materiał XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K i pliki proxy. Film RAW ma rozdzielczość 4264 × 2408 [16:9] — wyższą niż w standardzie DCI 4K.
Kamera Sony FX3 umożliwia wewnętrzny zapis materiału 4K z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 przy użyciu kompresji All-Intra lub Long GOP. Umożliwia to jeszcze dalej idącą korektę kolorystyki z zachowaniem naturalnego wyglądu przejść tonalnych.
Pokrywający rozległy obszar system AF z funkcją inteligentnego śledzenia wykorzystuje wykrywanie fazy w płaszczyźnie ogniskowej do stabilnego śledzenia obiektu w niemal całym kadrze. System Fast Hybrid AF działa dokładnie nawet przy małej głębi ostrości i filmowaniu w formacie 4K (QFHD) 120p.
Funkcje śledzenia bezbłędnie utrzymują ostrość na obiekcie, pozwalając skupić się na kompozycji. System Real-time Eye AF dokładnie ustawia ostrość na twarz i oczy, a algorytmy Sony rozpoznające obiekty z użyciem SI umożliwiają śledzenie w czasie rzeczywistym.
Kamera Sony FX3 ma 7 ustawień szybkości przejścia AF przy przenoszeniu ostrości. 5 ustawień czułości zmiany obiektu AF pozwala określić, na ile łatwo system AF będzie przełączał ostrość na inny obiekt lub utrzymywał ją na obecnym. Aby wybrać obiekt, na który ma być nastawiana ostrość, wystarczy go dotknąć na ekranie LCD.
Obiektywy Sony z mocowaniem typu E łączą sprawnie, płynnie działający autofokus z doskonałymi parametrami optycznymi i funkcjonalnością w ambitnych projektach filmowych. Unikatowa technologia liniowego napędu w tych obiektywach zwiększa płynność i dokładność systemu AF w twórczych przedsięwzięciach.
Mała, lekka kamera FX3 ILME-FX3 powstała z myślą o mobilności. Jej odłączany uchwyt i otwory do bezpośredniego montażu akcesoriów pozwalają szybko rozpocząć pracę, bezproblemowo nakręcić materiał i sprawnie spakować sprzęt. Korpus i pokrywy są wykonane z lekkiego stopu magnezu, zwiększającego niezawodność i wytrzymałość w trudnych warunkach pracy.
Stopka Multi Interface (MI) kamery umożliwia zamontowanie uchwytu z adapterem XLR i dwoma pełnowymiarowymi gniazdami XLR. Uchwyt ten ułatwia pracę w trudnych warunkach, na przykład filmowanie z małej wysokości.
Wbudowany w korpus, 5-osiowy optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode wzmacnia efekt stabilizacji przy filmowaniu. Aby zapobiec pogorszeniu obrazu, czujnik żyroskopowy dokładnie mierzy drgania i kompensuje je technikami optycznymi. Umożliwia to uzyskanie stabilnego filmu 4K przy filmowaniu z ręki bez gimbala, nawet podczas chodzenia.
[1, 2] drgania kątowe (pochylenie i odchylenie) [3, 4] drgania boczne (oś X i Y), [5] drgania obrotowe (względem osi Z)
Wbudowany w kamerę żyroskop rejestruje dane o drganiach podczas filmowania z ręki, umożliwiając stabilizację obrazu na etapie postprodukcji. Programy komputerowe Sony Catalyst Browse / Catalyst Prepare pozwalają nawet bilansować poziom automatycznej kompensacji drgań i niezbędnego przycięcia obrazu. Efektywnie wykorzystują też dane o obrocie kamery.
Z przodu i z tyłu kamery FX3 znajdują się lampki kontrolne (tally) do sprawdzania, czy trwa nagrywanie. Są one wyraźnie widoczne zarówno dla operatora, jak i osoby przed kamerą.
Otwierany na bok 3,0-calowy ekran dotykowy LCD (1,44 mln pikseli) można ustawiać na różne sposoby, na przykład by uzyskać lepszą widoczność obrazu, gdy kamera jest zamontowana w gimbalu. Panel dotykowy pozwala też intuicyjnie wybierać z menu różne ustawienia kamery.
Sześć dostosowywanych przycisków i główne elementy sterujące można obsługiwać jedną ręką, by drugą podtrzymywać korpus lub obsługiwać obiektyw. Pracę ułatwiają też gwintowane otwory na korpusie i uchwycie. Umożliwiają one bezpośrednie podłączanie akcesoriów.
Zastosowany w kamerze Sony FX3 nowatorski system rozpraszania ciepła umożliwia ciągłe nagrywanie w formacie 4K/60p. Wydajność chłodzenia podczas długich ujęć gwarantują optymalnie umieszczony radiator, odpowiedni przepływ powietrza i cichy wentylator.
Oprócz wbudowanego mikrofonu kamera ma pełnowymiarowe złącza XLR na uchwycie i cyfrowe łącze audio w stopce Multi Interface (MI), można więc podłączać do niej zewnętrzne mikrofony profesjonalne. Do wyboru są trzy formaty nagrywania, w tym 4 kanały / 24 bity. Cyfrowy dźwięk można nagrywać nawet po zdemontowaniu uchwytu — wystarczy podłączyć mikrofon cyfrowy, na przykład ECM-B1M.
Kamera współpracuje zarówno z kartami CFexpress typu A — zaprojektowanymi do zapisu obrazu o dużej przepływności w zaawansowanych produkcjach filmowych — jak i standardowymi kartami SDXC UHS-I i UHS-II. Dwa identyczne gniazda na nośniki umożliwiają nagrywanie równoległe i naprzemienne.
Łączność sieciowa — bezprzewodowa Wi-Fi® lub przewodowa przez złącze USB Type-C — umożliwia zdalną obsługę ze smartfonów i tabletów parowanych z użyciem NFC lub ręcznie. Do zdalnego sterowania można użyć komputera z programem Sony Imaging Edge Desktop™ lub urządzenia mobilnego z aplikacją Imaging Edge Mobile™. Zapisane pliki ze zdjęciami i filmami można przesyłać szybkim łączem FTP.
Aby ułatwić sobie pracę w trudnych warunkach, można zdalnie sterować kamerą przy użyciu podłączonego przewodowo lub bezprzewodowo komputera lub aplikacji mobilnej Imaging Edge Mobile. Program Imaging Edge Webcam™ zapewnia natomiast wysoką jakość połączeń wideo.