Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Blog » Obiektywy do fotografii produktowej, które musisz poznać!

Obiektywy do fotografii produktowej, które musisz poznać!

Data dodania: 20-12-2023
Fotografia produktowa rządzi się swoimi prawami. Brak cieni, idealnie zarysowane produkty, a także doskonale odwzorowana kolorystyka to tylko niektóre z wielu cech, które świadczą o marketingowym charakterze wykonanych w ten sposób zdjęć. W poniższym artykule przedstawimy Wam kilka obiektywów, które ułatwią Wam wykonywanie dobrych zdjęć produktowych. Zapraszamy do lektury.


 

Obiektywy, które mogą być przydatne podczas fotografii produktowej

Poniżej przedstawimy - naszym zdaniem - najlepsze obiektywy do fotografii produktowej. Czy korzystacie z któregokolwiek z nich? A może zastanawiacie się nad jego zakupem?

Obiektyw Sony E 35mm F1.8 OSS (SEL35F18) - jakość i ostrość obrazu

Obiektyw Sony E 35 mm F1,8 OSS
 

To niewątpliwie jeden z najlepszych obiektywów do fotografii produktowej. Jest niewielki, wszechstronny i stałoogniskowy. Jasna, maksymalna przesłona sprawia, że realizowane z jego pomocą zdjęcia są dobrze doświetlone. Przygotowywane z jego pomocą obrazy są pozbawione rozmazań, co jest niewątpliwie zasługą stabilizacji Optical SteadyShot, która sprawdza się nawet wówczas, gdy zdjęcia realizowane są z ręki. Z kolei zastosowanie 7-głowicowej, okrągłej przesłony fotograf może wygenerować wyraźnie zaznaczony efekt bokeh. Nie bez znaczenia jest też użycie do produkcji obiektywu szkła ED, które zapewnia lepszy kontrast, doskonałe odwzorowanie kolorów i wysoką rozdzielczość.

Obiektyw Sony FE 35 mm F1.8 (SEL35F18) - wersja pełnoklatkowa

Obiektyw Sony FE 35 mm F1.8
 

To pełnoklatkowa wersja swojego poprzednika, która oferuje jeszcze lepszą głębię ostrości. Fotografia produktowa to sposób przedstawienia obrazu, w którym wspomniana głębia jest w miarę płytka. W tym przypadku zabieg ten bardzo dobrze się udał, gdyż stworzono obiektyw realizujący bardzo plastyczne ujęcia. Jeśli chodzi o odzwierciedlenie kolorów, to w przypadku obydwu urządzeń jest ono na podobnym - bardzo wysokim zresztą - poziomie. Dzięki temu zdjęcia przedmiotów wyglądają naturalnie, a ich kolorystyka jest bardzo żywa i przyciągająca wzrok.

Obiektyw CANON RF 50MM F1.8 STM - idealne rozwiązanie do ograniczonego oświetlenia

Obiektyw Canon RF 50 mm f/1.8 STM
 

To praktyczne akcesorium fotograficzne charakteryzuje się bardzo dużym otworem przysłony o rozmiarze f/1,8. Dzięki temu - jako obiektyw do fotografii produktowej - model ten sprawdza się doskonale. Jednocześnie jest to urządzenie lekkie i zdolne do pracy w ograniczonym oświetleniu. Zdjęcia wykonywane z jego pomocą charakteryzują się mocno wyostrzonymi obiektami i ciekawym efektem artystycznym. Uzyskany obraz przedstawia więcej szczegółów fotografowanego produktu. Z kolei dzięki mininalnej odległości ogniskowania (około 30 cm) można uzyskać jeszcze dokładniejszy obraz.

Obiektyw NIKON Nikkor Z 50MM F1.8 S - jasny i ostrzejszy obraz

Obiektyw NIKKOR Z 50mm f/1.8 S
 

NIKON Nikkor Z 50MM F1.8 S to kolejny obiektyw do fotografii produktowej, który sprawdzi się zwłaszcza w świetle zastanym. Jeśli interesuje Was produktowa fotografia bezcieniowa, to właśnie ten model pozwoli Wam pracować w pełni naturalnie. Obiektyw może rejestrować obraz już nawet z odległości zaledwie 0,4 metra. Oznacza to możliwość uchwycenia wszystkich detali produktu, w czym - nawiasem mówiąc - może pomóc korekcja winietowania. Komponent sprawdzi się również podczas realizacji ujęć z punktowymi, nocnymi źródłami światła, które są odzwierciedlane jako punkty nawet wówczas, gdy znajdują się w bliskim sąsiedztwie krawędzi kadru.

Obiektyw Sony FE 85mm f/1.8 (SEL85F18) - idealny do dynamicznych ujęć

Obiektyw Sony FE 85mm F1.8 (SEL85F18)
 

Obiektyw ten ma wszystkie cechy, których wymaga fotografia produktowa. Idealnie dopracowany efekt bokeh, możliwość rejestracji doskonałej jakości ujęć w ruchu, a także doskonała współpraca z oświetleniem sztucznym (np. zestawy lamp studyjnych) sprawiają, że model ten jest idealny do tego typu zastosowań. Na korzyść urządzenia przemawia również jego stabilizacja, którą widać zwłaszcza wtedy, gdy podstawą dla aparatu będzie statyw fotograficzny.

Fotografia produktowa, czyli nie tylko obiektyw

W fotografii produktowej obiektyw odgrywa bardzo ważną rolę, aczkolwiek ostateczny efekt wizualny jest możliwy jedynie wówczas, gdy komponent współpracuje z innymi akcesoriami. Należą do nich m.in.:

  • statywy oświetleniowe, które służą do zamocowania różnych urządzeń (np. źródeł światła),

  • namiot bezcieniowy, dzięki któremu można wyeksponować wybrany przedmiot na zdjęciu, a także pozbawić go cienia oraz odbić,

  • softboxy, które rozmiękczają światło i kompensują cienie.

Warto również zaopatrzyć się w inne akcesoria, takie jak lampa pierścieniowa ze statywem. Cenionym dostawcą akcesoriów fotograficznych jest firma Quadralite, która specjalizuje się w dostarczaniu sprzętu optycznego do fotografii produktowej.


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu