Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Blog » Tła fotograficzne w fotografii produktowej

Tła fotograficzne w fotografii produktowej

Data dodania: 25-09-2023

Rola tła w fotografii produktowej jest nie do przecenienia. I choć pozornie odgrywa ono w kompozycji rolę drugoplanową, to jednak warto dobrze przemyśleć jego zakup. W końcu fotografowanie produktu wiąże się z koniecznością dopracowania każdego detalu, tak aby wydźwięk marketingowy zdjęcia był dobrze widoczny.



Ogólne cechy tła w fotografii produktowej

Zanim przystąpimy do wyboru konkretnego rodzaju tła, określmy najpierw, czego od niego oczekujemy. Jego najważniejszym zadaniem jest:

  • ujednolicenie całej kompozycji,

  • podkreślenie detali prezentowanego produktu,

  • skupienie się na cechach marketingowych,

  • stworzenie jednolitego tła.

Mówiąc wprost - dobrze dobrane tło fotograficzne powinno być przede wszystkim jednolite kolorystycznie. Zaleca się również, aby miało ono dość gładką fakturę. Dzięki temu na jego powierzchni nie będą powstawać cienie, które zakłóciłyby marketingowy przekaz materiału zdjęciowego.

Jakie tło będzie odpowiednie w fotografii produktowej?

Każdy fotograf ma swoje ulubione tło fotograficzne, a jak wiadomo - z preferencjami nie należy dyskutować. Przyjrzyjmy się zatem najczęściej spotykanym tłom w fotografii produktowej i oceńmy, czy warto w niego zainwestować. Zaczynamy!

  1. Tło fotograficzne materiałowe - to rozwiązanie często wykorzystywane w tradycyjnej fotografii. Jego oryginalna faktura (którą sami możemy modyfikować) przyciąga uwagę i nadaje kompozycji wyjątkowy charakter. Czy jednak takie tło sprawdzi się podczas fotografowania produktu? W niektórych sytuacjach tak, ale z reguły warto postawić na rozwiązania o gładkiej i jednolitej fakturze. Jeśli ktoś koniecznie chce fotografować produkty na takim tle, to polecamy mu tła wykonane z flizeliny.
  2. Tło fotograficzne kartonowe (papierowe) - to rodzaj tła, w którym zastosowano papier o bardzo dużej gramaturze. Atutem tego rozwiązania jest bardzo korzystna cena. Zabrudzonego (uszkodzonego) fragmentu nie trzeba reperować. Jeśli jest ono osadzone na rolce, wystarczy je przyciąć, by rozwinąć nowy, czysty arkusz. Zaletą teł papierowych jest też dostępność w różnych kolorach.
  3. Tła polipropylenowe - to rozwiązanie, które łączy w sobie zalety teł papierowych i winylowych. Ich atuty to niska cena, ale też zwiększona wytrzymałość, a zwłaszcza odporność na działanie wilgoci. W sprzedaży są one dostępne w różnych wariantach kolorystycznych.
  4. Tła winylowe - to akcesoria stworzone z myślą o fotografii profesjonalnej (w tym produktowej). Tło fotograficzne winylowe może posiadać różne faktury, które w razie potrzeby można dopasować do konkretnego rodzaju produktu. Winyl jest tworzywem odpornym na działanie wilgoci i uszkodzenia mechaniczne.
  5. Tła z plastiku - to dość pomysłowe rozwiązanie, które jest wykorzystywane m.in. w namiotach bezcieniowych, używanych do fotografowania produktów. Tła fotograficzne z tworzywa sztucznego są lekkie, w związku z czym można je łatwo przenosić w dowolne miejsce. Wyróżnia je też niewielka grubość, która ułatwia ich cięcie.

Warto dodać, że tła plastikowe są dość kosztowne. Niemniej ich przeznaczenie, czyli fotografia produktowa, nie wymaga zastosowania konstrukcji wielkopowierzchniowych. W praktyce oznacza to, że kupując je w tym jednym celu, można sporo zaoszczędzić.

Akcesoria niezbędne do teł produktowych

Fotografia produktowa wiąże się z koniecznością stworzenia sceny, której sednem będzie ujęty w niej produkt. Dlatego bardzo ważne jest, by zadbać o odpowiednie akcesoria do teł. Co powinien wybrać dla siebie fotograf?

Najpopularniejsze zawieszenie tła to prosta konstrukcja, która oprócz solidnego i stabilnego podparcia posiada również belkę o regulowanej szerokości. Dzięki temu fotograf może ująć na zdjęciu niewielki produkt (np. napój), a także duży sprzęt AGD lub RTV. Jako mocowania do teł można wykorzystać klips fotograficzny lub poprzeczkę umieszczoną w statywie fotograficznym. Tło można w razie potrzeby przewiesić przez nią bądź osadzić na specjalnej tulei.

Nowoczesna fotografia produktowa to najczęściej neutralne lub delikatnie sugestywne tło. W naszej ofercie mogą Państwo znaleźć szereg różnych teł i mocowań, które z pewnością sprawdzą się podczas fotografowania produktów.

 


Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Blog
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu